-DET GÆLDER OM AT NYDE...




mandag den 15. oktober 2012

Hyggelig hækle-assistance

IMG_2999SÅ er det efterårsferie! Noget af det bedste ved sådan en ferie er, at der er så mange, der har så god tid… Tid til besøg og til nærvær og fordybelse.

Ferien var da også kun lige startet, da vores første hold gæster kom. Min søde svigerinde havde en pose med, som var fuld af “noget”, som hun godt lige ville have mig til at hjælpe med… IMG_3002Nøje, hvor var jeg spændt, og efter kaffen, kom en masse fine bedstemor-firkanter op af posen og blev lagt op i mønster, så det var tydeligt, at det skulle blive til en flot vest. Min 12-årige niece havde selv valgt de friske farver…

Der var faktisk ikke lang vej igen, men blot et par hundrede ender, der skulle hæftes (suk!) og så skulle stykkerne hækles sammen. Jeg fik vist, hvordan man jo kan hækle enderne med ind efterhånden som man hækler – et tricks, jeg tror hun vil blive glad for, når hun skal til at hækle de mindre søstre… Derudover fik vi fundet ud af, hvordan forstykkerne ved hjælp af frihækling kunne formes i samme farve som stykkerne blev hæklet sammen med, og vi fik sludret om Clover-hæklenåle contra alle mulige andre hæklenåle… Og der er bare en verden til forskel!  IMG_3004

Åh, hvor var det dejligt at blive skubbet ud i en masse kreativitet… SÅ er ferien da rigtig i gang! Da vi var færdige, og gæsterne tog hjem, var sofabordet fyldt med halvdelen af min hæklelitteratur – og min hjerne var fyldt med hæklefis af den sjoveste skuffe…

Jeg ved godt, hvad jeg skal til at have gang i her i ferien…

Det er noget med en AND-en…

 

2 kommentarer:

  1. Hæklehygge!! Det gad jeg godt - sidder på kontoret med snuden hoppet op af sporet. Ku' godt være lidt misundelig på jer!

    Kh Rikke

    SvarSlet
  2. Hav en god arbejdsdag trods alt... Og drøm lidt om, hvad du vil hækle ved førstkommende mulighed for lidt hæklehygge, før du atter lader snuden ryge tilbage i sporet!
    Kh. LisBeth.

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...