-DET GÆLDER OM AT NYDE...




lørdag den 21. april 2012

Borgvold’s gamle, smukke Magnolia

Borgvold's smukke, gamle Magnolia2Dagen i dag bød bl.a. på en gåtur gennem Viborg’s smukke parkanlæg, Borgvold. Jeg havde retning mod den store, flotte Magnolia, som jeg altid er ved at dreje hovedet af led efter, når jeg kører forbi på vejen udenfor. Jeg skulle lige nærstudere den, for jeg skal have fundet ud af, hvilken Magnolia jeg skal have i haven.Yellow River ?En Magnolia er nemlig ikke bare en Magnolia… Det vil en lynhurtig billedsøgning på Google hurtigt afsløre! Jeg tror, at denne her er en Magnolia Yellow River, men der var desværre ikke noget skilt ved. Gid der havde været det, for jeg vil så gerne finde ud af det… Jeg skal jo have undersøgt alt muligt med blomstringstider, størrelser, bundforhorhold osv. for de forskellige Magnoliaer.Afslutning på rækværk

Ud over den mange smukke planter og bede, har Borgvold rigtig mange, smukke detaljer. En af dem, en spiralformet afslutning på et gelænder, fik jeg lige med her i forgrunden, mens Tobias fodrede de mange måger. Egentlig ville vi have fodret de mange “Borgvold’ske” ænder med vores fire, tørre pølsebrød, men var så stopmætte, at de ikke engang gad dreje hovederne for at kigge efter, hvor brødstykkerne landede.

Nå, men nok om ænder…

Ved du noget om Magnolia,

så fortæl det endelig her …

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...