-DET GÆLDER OM AT NYDE...




torsdag den 7. april 2011

Sjusket på den pæne måde…

Så er morgenkaffen serveret… På noget så u-nødvendigt som en “coffee-coaster” - hæklet lidt for sjov… Jeg faldt over opskriften den anden dag, og så gik der lidt sport i at bryde den engelske hækleopskrift og rette den til. Den skulle passe til min Clover hæklenål str. 3 og den garnrest, der bedst kunne bære, at der kom kaffepletter på…Coffecoaster1De blev meget søde, men ærligt talt, så var det altså bare lidt afstresning og hyggeligt tidsfordriv, der bragte dem frem… Og nu står jeg så med tre Coffee-coasters og tænker “Hvad skal jeg nu med dem? De ligger bare og flyder dér, hvor jeg “prøvekørte” dem sidst…”

Men nåe jo… Jeg har forresten prøvet det der med at spilde kaffe på den ene… Så nu ved jeg da, hvad de er gode til: Til at give mig selv lov til at være lidt sjusket, magelig og doven på én og samme tid. Nu behøver jeg ikke længere styrte afsted efter en serviet lige med det samme, jeg har spildt kaffe! Skønt at få mulighed for at være lidt sjusket uden at skilte helt vildt med det!

-Så nu kan jeg jo overveje, om jeg også skal i gang med at hækle et “coffe-carpet” som kan rulles ud på trappen… Så er jeg fri for at gå og tørre kaffepletter af trappetrinene, når morgenkaffen har været båret op til den af os, der har sovet længest…

Min opskrift blev omtrent à la dette her:

 

LisBethLys’ Coffee-coasters

(meget frit efter “Pardon my chaos”)

CoffecoasterBrug hæklenål str. 3.0.

1. omg.: 3 lm samles til en ring med en km og der hækles 8 fm deri. Saml omg. med en km.

2. omg.: Hækl 2 db-stgm i hver fm hele vejen rundt med 1 lm imellem alle db-stgm. 1. db-stgm erstattes af 3 lm, hvoraf den 3. tæller som den lm, der skal være før næste db-stgm. Saml omg. med en km.

3. omg.: Km i næste db-stgm, km i mellemrummet ml de to db-stgm. 2 lm, db-stgm i samme mellemrum, *1 lm, 2 db-stgm i næste mellemrum*. Gentag fra * til *. 1 lm, luk omg. Med 1 km i 3. begyndelses-lm. (Pas på, ikke at miste det mellemrum, du startede med at lave med km).

4. omg.: 1 lm, fm i næste db-stgm, 2 lm over lm-mellemrummet, der er mellem de to par db-stgm. * 1 fm i hver af de to db-stgm. 2 lm over det næste lm-mellemrum.* Gentag fra * til *. Saml omg. med en km. 
(Så du laver fm i alle db-stgm og 2 lm som mellemrum!)

5. omg.: *1 lm. 3 db-stgm, 1 lm i samme mellemrum. Km ned imellem de 2 fm.* Gentag fra * til *. Saml omg. med en km.

Bare dryp og drik!

 

1 kommentar:

  1. Mens jeg læste om de små, fine dækkeservietter, tænkte jeg, at var det hos mig, var de nødt til at fylde en del mere, blandt andet for at jeg har en chance for at ramme med kaffekoppen ;o)
    Din idé til trappen er også rigtig god :D
    KRAM og god fredag,
    mette

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...