-DET GÆLDER OM AT NYDE...




tirsdag den 19. april 2011

Sikke mange, mange, mange anemoner!

Den anden dag gik jeg tur i skoven med mine børnehavebørn. Vi fandt anemoner, der endnu ikke havde åbnet sig og vi gik og snakkede om, hvor smukke de er, når de er åbne og står og nikker med hovederne. “Jeg ville sådan ønske, at jeg havde sådan nogle fine anemoner hjemme i min have”, sagde jeg. Det ønske har jeg nemlig haft i mange år.

AnemonerPå et tidspunkt ønskede jeg dem faktisk meget, at jeg forsøgte mig med at flytte en lille “dusk” anemoner med hjem og plante i min have. Jeg husker ikke lige nøjagtig, hvor jeg satte dem - kun at de ikke holdt til at blive flyttet…

______________________________

Vores have er temmelig stor! Faktisk stor, at jeg sjældent kommer rundt i alle kroge… Nogle steder har vi “skovbund”, og buskene og træerne passer sig selv. Grene og blade dratter til jorden og rådner uden min indblanden…

Lige præcis sådan et sted kom jeg helt tilfældigvis gående om eftermiddagen, den samme dag, som jeg havde gået tur i skoven sammen med børnehavebørnene… Og se engang, hvad jeg fandt: Anemoner2

Et helt tæppe af de

allersmukkeste anemoner!

Det kan da godt være, at de ikke lige stod og struttede med det samme jeg havde plantet dem engang, men de må jo have fået godt fat senere…

Hav en fortsat fin forårsdag!

 

3 kommentarer:

  1. Kjære Lisbeth! For et herlig vårtegn!!! Og så deilig at du har fått dem som "fastboende" i din have!Det er sannelig ikke lett å flytte ville planter, de bestemmer stort sett selv hvor de vil vokse. Ved vår hytte på landet vokser de i MASSEVIS, både innenfor og utenfor gjerdet, og vi fyller krukker og glass for å kunne glede oss over dem innendørs også. Her kalles de hvitveis, men anemone er nok riktigere (lat. anemone nemorosa). Ut i mai kommer her også liljekonvall, min yndlingsblomst, yndig og velduftende. Håper på en hyttetur etter påske, hoften min får værsågod holde fred noen dager! Lykke til med dine konfirmasjonsforberedelser - det går HELT SIKKERT FINT, og så har du jo opplegget klart til neste gang!
    Kh. Ullemia

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde! Håber det går bedre med konfirmationshjernen - det lød ikke godt - hvad med at hækle en pille mod det...?

    God påske, søde nabokone.
    Knus, Rikke

    SvarSlet
  3. Godmorgen Ullemia og Rikke!
    Tak for jeres søde hilsener begge to!

    Ja, jeg har heldigvis en drejebog over konfirmationen inde i hovedet - godt hjulpet på vej af den forrige konfirmation for to år siden! -Og nu har min søde mand fri indtil efter konfirmationen, så vi starter lige dagen op med kaffe og planlægning, og så skal det nok komme til at køre. Jeg tror lige, jeg henter lidt anemoner ind i en vase og spidser hæklenålen, så er jeg parat! Det med pillen var jo en glimrende idé, Rikke!
    God påske til jer begge!
    Kh. LisBeth.

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...