-DET GÆLDER OM AT NYDE...




fredag den 21. januar 2011

Så er der hæklet fredagsslik…

Billede0460

Sørme, om ikke det lod sig gøre, at hækle en

slikskål i jordbærsnørrebånd til fredagsslikket…

Forsøget skulle bare gøres, for da min yngste søn og jeg stod og så på skålene, der var hæklet i gummi, i sidste uge, gav han mig den sjove idé, og spørgsmålet “Hvilken størrelse hæklenål mon passer til lakridssnørrebånd?” skulle nu besvares! Her er, hvad jeg kom frem til:

  • Hæklenål størrelse 7 er fin, og en enkelt pose snørrebånd rækker lige nøjagtig til en skål i “håndfuldsstørrelse”. Billedets kvalitet lader noget tilbage at ønske… (mobilfoto i aftenbelysning) -men ser du godt efter, kan du ane min hånd forneden, og dermed et størrelsesforhold.
  • Husk at vaske hænder inden du går i gang!
  • Tag en bluse på, der ikke drysser fnuller ned i hækletøjet- altså ingen langhårede trøjer på imens!
  • Man må gerne spise “garn-enderne”, men tag at vent, til du er færdig, for du får brug for at trække i nogle af dem! Hækl dem med ind, når du starter op med nye snørrebånd.
  • Du får fedtede fingre!
  • Jordbær-aroma dufter ikke særlig godt i længere tid af gangen…
  • Skålen har en begrænset levetid og bør spises samme dag, for efter noget tid, knækker snørren alle de steder, hvor den er blevet bøjet – og det vil jo sige over alt!

God fredag aften

–-med eller uden fredagsslik!

 

10 kommentarer:

  1. Tak for tippet - især den der med, at man godt må spise garnenderne ;-)

    Knus Rikke

    SvarSlet
  2. Hahaha, det er da kun dig, der kan finde på det! Tak for alle de gode anvisninger - det må prøves.

    Og prisen går til...dig! Kig ind hos mig :)

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  3. Hej Rikke! Ja, pas på, for man kan godt lige pludselig få et par gode venner undervejs...
    Jeg holdt en lille pause i slikskåls-hækleriet, og kom så tilbage til stuen, lige tids nok til at stoppe min ældste søn, Rasmus, som var i færd med at føre et stykke af mit "garn" op til sin halvt åbentstående mund ;o)

    Hej Bettebye! Jeps... Lækkert for dem, der ellers må sidde og ærgre sig over den alt for hurtigt tømte slikskål!

    Hej Mette! Tak for awarden... Den ser jeg lige på i nærmeste tid :o)

    SvarSlet
  4. Haha, så fint at testet å hekle med lakrissnorer. :)

    SvarSlet
  5. Hej AbluMoo! Ja, tanken var jo nærliggende... Og jeg har andre sjove materialer i tankerne, som jeg gerne vil forsøgs-hækle med på et tidspunkt...
    God week-end!
    -LisBeth.

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth.

    Ej du er altså herlig :o) Bonus med spisbare garnender ;o) så er det ingen sur tjans at skulle hæfte ;o)

    God weekend til dig og dine.
    Kh Anette

    SvarSlet
  7. DEN ER SIMPELT HEN BARE SÅ SEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    MARIA

    SvarSlet
  8. Hvor er det altså en sjov idé. Jeg er spændt på at se hvilke andre materialer du finder på at sætte på nålen.

    SvarSlet
  9. Den ultimative slikskål. Elsker din hæklehjerne.

    Engang fik jeg ungerne til at binde råbåndsknob og sløjfer med jordbærsnørre. Det var også et stort hit.....

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...