-DET GÆLDER OM AT NYDE...




søndag den 30. januar 2011

Jeg bytter med Ullemia igen…

Måske læste du med sidste gang, jeg byttede med søde Ullemia fra Bergen? Måske ikke… Det var i sommers, og du kan læse om det HERVillsau-labber.

Nu er vi igang igen, Ullemia og jeg. Hun er ved at lægge sidste hånd på endnu et par lækre “labber” til mig. (På dansk vil det sige sådan et par lækre, varme sokker, som du ser her!)

-Og jeg er ved at finde de hårspænder frem, som hun gerne vil bytte med – nemlig “RØDE SØANEMONER”

"RØDE SØANEMONER"

 

 

 

 

 

 

…og "ROSA RANKE"."ROSA RANKE"

Begge hårspænder har hun fundet i “Butik LisBethLys”.

(…og så pakker jeg også en lille hemmelighed…)

 

Vi har som sagt byttet før, og vi har skrevet mange, lange og hyggelige mails til hinanden. Det er sjovt at få et virtuelt bekendtskab med søde og hyggelige Ullemia, om hvem jeg efterhånden ved en del, men aldrig har set eller mødt. Det er nok også godt det samme, for jeg tror slet ikke vi ville kunne forstå hinanden ;o) Så er det altså lettere med en mail, som man kan læse igennem igen og igen uden at skulle bede om en gentagelse…

Hvis du fulgte linket ovenfor og læste det gamle indlæg, kunne du læse om Ullemia’s fantastiske garn og dets skånsomme behandling, der gør det så lækkert og varmt.

Hun har netop fortalt mig, hvordan hun reparerer labber. Prøv engang at læse med her – det er da opfindsomt, synes jeg:

“…når det gjelder varme, så finnes der ikke noe som kan måle seg med håndspunnet villsaugarn. Hele vår store familie bruker slike, og jeg har stadig noen til "service". Når der ikke er håp for føttene lenger, klipper jeg dem av, bruker bråtet, som er like godt, og strikker nye føtter! Garn og arbeid spart, og labbene er like gode som nystrikkede!”

Fortsat god søndag til alle læsere – også dig, Ullemia!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...