-DET GÆLDER OM AT NYDE...




torsdag den 30. december 2010

Fingerstrik for fremmede…

Fingerstrik

I dag var jeg på arbejde på en lidt anderledes måde…

“Nødpasning” i en fremmed institution med ganske få – og fremmede børn.

-Og jeg var så den fremmede voksne…

En lidt speciel situation for os alle, for vi var jo ikke engang på fornavn endnu…

Nå, men vi skulle jo have noget hyggeligt ud af dagen, så jeg tog børnene med på rov i institutionens kreative kroge og fandt en skuffe med garn og nogle sakse.

- Og så gik vi ellers i gang med at pille, undersøge, snakke om farver og rulle garn op i små nøgler. Vi snakkede, sang og lærte hinanden lidt at kende… Det var godt at have noget at nørkle med sammen.

Da eftermiddagen var omme, var der to glade og stolte piger, der gik hjem med en fingerstrikket “pølse”, som de var meget stolte af at have frembragt helt selv! Den enes mor fik lige et lyn-opfriskningskursus, så de kunne hjælpes ad, når de kom hjem. For som hun sagde, så havde hun godtnok prøvet det engang, men det var vist dengang, hun selv var barn…

Da de sidste to søstre gik, var det med et højt og tydeligt

Godt nytår, Lisa-Beth...

…Nu kendte vi jo hinanden en lille bitte smule!

PS. Billederne er herhjemmefra. Fra en dag, hvor Tobias kom i tanke om, at han skulle forlænge sin fingerstrik-pølse, der lå oppe på værelset og ventede i en æske. Den skulle kunne nå endnu flere gange rundt om øen ude i køkkenet… Det er ligesom dét, det handler om ;o)

3 kommentarer:

  1. Hej! "Sådan en" institution har min søn også været i et par dage i denne uge. Lidt specielt at aflevere til en helt ukendt voksen et nyt sted. Men han har vist haft det som blommen i et æg. Lyder også til at I hyggede max :-)
    Godt nytår til dig!
    Jette / Kamma og Ko

    SvarSlet
  2. Du er bare så god til at være sammen med børn - hvor var de heldige, at det lige var dig, der skulle være der!

    Tusind tak for sjove og skønne stunder i år. Jeg glæder mig til mere skønsang og krea med dig og Randipigen i 2011.

    Jeg havde de tre tøser til at stå(!) for borddækningen, da jeg jo ikke kunne gøre det på et ben. Til gengæld har jeg stået med tre meeeeget lange duge og mit strygejern. Så heldig!

    Glædelig nytår til dig og hele familien!
    Knus fra
    mette

    SvarSlet
  3. Tak for jeres søde hilsener, begge to! Jeg glæder mig også til flere kreative timer sammen med dig og "Randipigen" i 2011, søde Mette. Idé'erne sprudler jo...
    Håber, I alle kom godt ind i det nye år.
    Kærlige hilsener fra LisBeth.

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...