-DET GÆLDER OM AT NYDE...




mandag den 15. november 2010

Fest for nogle – vinterhi for andre…

Det er ikke mange hæklerier, der strømmer fra mine hænder i disse dage… Tiden er gået med fest og farver sammen med kolleger og deres ægtefæller – og dermed selvforskyldt søvnunderskud… Skøn week-end!

Søndag blev afsluttet med familiehygge… Lidt skørt – og meget hyggeligt:

Campingvognen “Frida” blev luftet for allersidste gang i år med pizza- og sodavandshygge et sted i det midtjydske. Vi havde varme på gasfyret, tæpper over benene, hyggelys på bordet og højtlæsning af vores “Frida-dagbog”. Vi var enige om, at det for eftertiden skal være en årligt tilbagevendende begivenhed, når “Frida-Vognen” skal køres i vinterhi.

Ok, helt hæklefri holdt jeg nu ikke… Jeg nåede lige en lille bitte smule videre på min jakke fra Drops. Opskriften finder du HER.

Inkajakker I opskriften er jakken vist i rigtig flotte farver, men jeg hækler nu min i dejlig neutral, koksgrå uld. Jeg er bange for, at jeg vil blive træt af den, hvis jeg hækler den i så mange farver… Måske bliver min lidt ligesom på billedet,  jeg har lavet til højre?! Altså uden de changerende nuancer, naturligvis.

Den bliver i hvert fald dejlig varm og lækker!

-Lige til at gå i vinterhi I !

8 kommentarer:

  1. Sikke en hyggelig vinterhi-tradition, I fik skabt der :)

    Og jakken... skynd dig at blive træt af den og giv den til mig ;o) Nej, jeg må vist se om jeg kan finde ud af at hækle sådan en?

    KH

    SvarSlet
  2. Ja, og turen endte lige i nærheden af dig... Men det havde du nok gættet?!
    Jakken er faktisk meget hurtig og let at hækle... Jeg hækler med en str. 10!

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth.
    Den er så lækker jeg har straks printet den ud!
    Har netop gået og tænkt på at hækle en sweater efter hovedet!!! Men jeg ved jo godt at det nogengange bliver bedre når man har en opskrift!
    Jeg har masser af Dropsgarn liggende så nu må jeg i gang!
    Maria

    SvarSlet
  4. Rigtig god fornøjelse, Maria! Jeg havde selv printet opskriften ud for LÆNGE siden... Det var lige en jakke for mig!

    SvarSlet
  5. Aj, hvor lækker en jakke...tror dit valg med hensyn til farve er rigtig fornuftigt!

    SvarSlet
  6. Den jakke er virkelig flot! jeg kan godt lide den med farverne, men så langt er jeg ikke kommet i min udvikling endnu...glæder mig til at se din når den er færdig - så må du gå cat walk på legepladsen :-) Knus Randi

    SvarSlet
  7. Blev helt varm om hjerte af at læse om kommende årlige tradition med "Frida".

    Skøn trøje du har gang i.

    SvarSlet
  8. Hei... :O)
    Jeg er helt sikker på at jakken din blir kjmeplekker i grått... :O) Det er en farge man kan bruke til det meste!

    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...