-DET GÆLDER OM AT NYDE...




lørdag den 15. maj 2010

FOR POKKER DA OGSÅ ! HJÆLP!

I dag skulle jeg ind til byen, og kunne liige i samme ombæring nå at løbe ind omkring den garnbutik, hvor jeg sidste år i marts købte garnet til Malthes barnevognstæppe. Jeg skal nemlig bruge den samme gule og den samme orange til lillesøsters barnevognstæppe, som jeg brugte til Malthes. Jeg vidste lige præcis, hvor i butikken de havde det lækre uldgarn til at ligge, så jeg gik meget målrettet derhen og............................

Opdagede, at det nærmeste, jeg kunne komme gul og orange på alle hylderne med "Hifa Ullgarn" var en karrygul!

FOR POKKER DA OGSÅ! KARRYGUL! Den var nærmest lysebrun... Det passer da bare SLET ikke sammen med de flotte røde og pink farver, som jeg var inde for at købe for nylig! Dengang var jeg overbevist om, at jeg havde en masse gult og orange tilbage derhjemme, hvilket så viste sig at være langt fra rigtigt!

Jeg gik da helt i stå! Og da ekspedienten bagefter påstod, at de ALDRIG havde haft andre end den karrygule, blev jeg helt stille et øjeblik (!)

Det blev næsten som to 4-årige, der står og holder på deres ret! Jeg forsøgte at overbevise hende om, at jeg altså HAVDE købt nøjagtig DÉT gule og orange garn, som jeg påstod. Og at det altså VAR fra deres butik osv.

Til sidst kom jeg i tanke om, at jeg havde dette dejlige billede af Malthe på min mobil. På billedet sidder han i sin autostole, og min søster har hængt barnevognstæppet op og brugt det som solskærm. Der er da ingen tvivl om, at der er brugt GULT og ORANGE, vel?! Men det benægtede hun sørme også! - I første omgang...

Jeg fik hende til at undersøge, om der mon ikke var andre, der kunne ligge inde med en gul og orange

"Hifa Ullgarn, 2 trådet - Nm 6,3/2 - ca. 315 m. pr. 100 g."
(Jeg, store klovn, har naturligvis forlist farvekoderne...)

Hvis du kender nogen, der kan hjælpe mig, så må du meget gerne give lyd, for jeg har brug for et væld af nuancer til det nye barnevognstæppe, og vil være ked af at skulle nøjes med de 4 røde/pink nuancer, der er tilbage at gøre med... Til Malthes brugte jeg 10 forskellige farver!

7 kommentarer:

  1. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej det går da bare slet ikke!!! Jeg går straks igang med at søge. Hold k... hvor er det ellers bare et fedt billede både af lækker baby og lækkert tæppe!

    Kh "Nabokonen"

    SvarSlet
  2. Tak, søde... Jeg er da virkelig på den... Må gøre et eller andet!

    SvarSlet
  3. Hej du - jeg har sendt dig en mail. Bare så du tjekker din junkmailfolder, hvis den går deri...

    SvarSlet
  4. Håber du finder dit manglende garn !

    SvarSlet
  5. Hej Nabokone/Rikke/Fru Ekelund (kært barn har mange navne...)
    Tusind tak for alle dine forsøg på at finde mig noget garn! Hvor er du bare sød! Jeg kan se på din mail, at du har siddet oppe ret sent og ledt på nettet for mig! Det er fantastisk, at du vil ulejlige dig sådan for min skyld!
    Jeg tror, at jeg vil forsøge at maile til spindelvaeven.dk, som var en af dem, du skrev om, men jeg tager først lige ned i garnbutikken mandag formiddag med tæppet og en udskrift med farvekortet fra Spindevaeven.dk under armen! Og så må de melde ud, om de vil prøve at finde ud af noget. De får lige chancen, og ellers er spindevaeven mit næste forsøg!
    Tusind tak, søde Rikke!
    Kh. "blog-Nabokonen"

    SvarSlet
  6. HEI, HÅPER DETTE HJELPER. Hifa er et garn fra hillesvåg ullvare i Norge. På deres sider fant jeg disse skarpe fine gule og orange fargene.
    Denne adr.http://www.ull.no/display.aspx De har også nettbutukk.
    2316070 Ask - Hifa 2 Ullgarn, oransje
    Ask - Hifa 2 - Woolen yarn, 2 ply kg
    316069 Ask - Hifa 2 Ullgarn, lys gul
    Ask - Hifa 2 - Woolen yarn, 2 ply
    lykke til.

    SvarSlet
  7. Hej illu-mina! Tusind tak for din hjælp med at finde frem til garn til Malthe's lillesøsters barnevognstæppe! Jeg havde virkelig brug for hjælp! Godt, at du havde et link til mig - jeg har nu oprettet mig som bruger, og i morgen går jeg ned i butikken og får skrevet alle farvekoder af på de røde og pink farver, som jeg HAR købt, og så vil jeg gå hjem og bestille både gul, orange og nogle ekstra nuancer rød/pink fra Hifa's side! Stor tak til dig!
    God søndag!
    -LisBethLys.

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...