-DET GÆLDER OM AT NYDE...




onsdag den 10. marts 2010

Kreativitet i venteværelset...

I dag var en vældig rodet dag: Først var jeg på arbejde, så til læge, dernæst på arbejde igen, så til møde og til sidst endnu engang til læge...

Mange vidt forskellige ting at holde styr på og holde adskilt oppe i hovedet... Kunsten at holde tungen lige i munden skulle udfordres...

Mange ting, der skulle klappe og nøje udtænkes tidsmæssigt og emner, der skulle tænkes til ende, så de kunne bundfælde sig de rigtige steder...

Hurra for min skønne bil, for alle tingene skulle foregå i hhv. nord, syd, øst og vest umiddelbart efter hinanden.

-Og hurra for en sød kæreste, der havde hældt diesel på bilen sent i aftes, så der var en ting mindre, jeg skulle huske...

-Og hurra for den lille madkasse fuld af farvestrålende garn, hæklenåle, saks og nåle, som lå og ventede på mig i tasken...

...For som det så ofte før er sket, kom jeg til at tilbringe mange, lange stunder i et venteværelset... (faktisk to!)

Det er typisk...

Specielt, hvis jeg har trodset ufattelig mange farer og forceret utrolig mange forhindringer for at nå ind til lægen lige nøjantig tids nok til at kunne være det bekendt...

er det sikkert, at lægens konsultationer viser sig at være trukket ud, og tiderne derfor er skredet mindst 20 minutter. Til min store glæde, de første 2 minutter, hvor jeg får pusten... Og senere til min store ærgrelse, de efterfølgende mange minutter, hvor jeg sidder og tænker tilbage på mit hektiske forsøg på at overholde lægetiden.

Jeg føler mig overbevist om, at det er en endnu ikke videnskabeligt dokumenteret naturlov, som dog er kendt blandt en meget stor del af den danske befolkning... Den er ikke navngivet... endnu!

Nå, MEN... I hvert fald har jeg meget ofte stiftet bekendtskab med dette naturfænomen, og for ikke at blive fuldstændig opkørt af stress over en situation, som jeg alligevel ikke er i stand til at forandre, så hiver jeg hækletøjet frem med det samme jeg får mig sat...



Der er intet, der er så skidt, at det ikke er godt for noget!


PS. Denne fantasi-blob kan købes på LisBethLys-Shop. HOV... Det rimer :O)






1 kommentar:

  1. Det er jo næsten meditativt at hækle eller nørkle med noget andet og så er det jo godt at få lov at vente...
    God dag til dig, LisBeth!

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...