-DET GÆLDER OM AT NYDE...




søndag den 7. marts 2010

HVOR KOMMER FUGLE EGENTLIG FRA?



Sig mig lige en ting:

Kommer alle fugle egentlig ud af æg, eller er der særlige underarter, der kommer til Verden ved hjælp af en hæklenål???

Der ligger de mærkeligste dimser på mit køkkenbord! -Og når jeg sætter dem sammen, kommer de næsten til at minde lidt om en ugle, men mon ikke det er en solsort med de der knaldgule ringe rundt om øjnene?




Det er lige som om, der er gået pip i den her hos mig efter at jeg nu har studeret alle de forskellige fugle på foderbrættet hele vinteren.

Fugleunger og forår... Min højre hjernehalvdel slår knuder...

... I går flyttede årets første (og hidtil eneste) blå "Cool bird" ind i min nye shop.

Den slags har det med at skifte bo umiddelbart efter man opdager dem første gang, så jeg er spændt på at se, hvor længe den bliver... "PIP SOM PAP", si'r jeg bare! *

* Hvis du ligesom mig er en af den slags mennesker, som har humor, kan lide at lege med det danske sprogs finurligheder - OG som godt kan lide morfædre... Ja, så skulle du tage og læse "SPROGSTRID eller PIP SOM PAP", som er en 4½ siders prosa-fortælling fra Benny Andersens bog "Denne kommen og gåen". Meget anbefalelsesværdig for os med lidt PIP!

God læselyst!

1 kommentar:

  1. Hej - Tak for hilsen hos mig, sjovt at lære nye kreat bloggere at kende :o) Sikke fine ting du laver, og helt klart at der er visse fraverige, søde og sjove fuglearter der er startet deres liv som et langt stykke garn, ruet ud af en hæklenål ;0)

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...