-DET GÆLDER OM AT NYDE...




tirsdag den 5. januar 2010

Gudernes straf - på vore breddegrader


De gjorde det i 1951 i Kongens Have og vi gør det i dag i Viborg....

Egentlig ville det nok være startet for utrolig mange år siden, i det gamle Grækenland, da guderne ville straffe Sisyfos... Hvis det da ikke lige havde været for den evindelige varme, de må trækkes med dernede...

Ellers ville de måske have haft sne ligesom vi har her. Og så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at guderne havde sat Sisyfos til at skovle sne i en indkørsel, der minder utrolig meget om min! ...men i mangel på sne, måtte de gribe til mindre temperaturfølsomme midler, og DERFOR endte de med at sætte ham til at rulle en sten, større end ham selv op på toppen af et bjerg, (hvorfra den til evig tid ville trille fra ham, og han kunne begynde forfra.)

Således har jeg idag indført mine sønner i en væsentlig del af Odysseen... mens vi gik og skovlede i LANG tid, for overhovedet at kunne få bilen ind i indkørslen...

Da vi gik ind til den velfortjente varme cacao med flødeskum, begyndte det at sne...

Godt arbejde, "Brødrene Sisyfos"! Vi fortsætter i morgen tidlig!

2 kommentarer:

  1. Sikke en anskuelighedsundervisning ;o)

    Her går tøjvask og rengøring også under samme navn...

    SvarSlet
  2. Ja, dét fænomen kender jeg også godt... Spekulerer over, hvad det mon er, jeg skal straffes for ;O)

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...